Vendor information

 

Leverandørinformasjon - utenlandske firmaer med oppdrag i Norge

Utenlandske firma med oppdrag i Norge og med en verdi over 10 000 NOK må ha gyldig dokumentasjon på kontrakt, oppdragstaker og arbeidstakere.

Kravet er at en har anskaffet seg norsk HMS-kort www.byggekort.no.
Ved kortvarige oppdrag, mindre enn 4 uker, kan en benytte skjema RF-1199 i portalen www.altinn.no eller sende ferdig utfylt skjema til Sentralskattekontoret for utenlandssaker, Box 8031, 4068 Stavanger eller sfu@skatteetaten.no.

I vedlagt skjema er opplysninger om Hallingdal renovasjon ferdig utfylt. Resterende opplysninger fylles ut av oppdragstaker/utenlandsk firma som deretter sender skjemaet til Sentralskattekontoret, med kopi til Hallingdal Renovasjon IKS, Kleivi næringspark 31, 3570 Ål eller firmapost@hallingdalrenovasjon.no. Skjema RF-1199 finner du her

 

 

Supplier information - foreign firms with assignments in Norway

Contractors not registered in Norway are required to report information about the contract, contractor and employees to the Norwegian Central Office for Foreign Tax Affairs, Box 8031, 4068 Stavanger or sfu@skatteetaten.no. This applies for all contracts above 10 000 NOK.

This information should be reported in a form called RF-1199. You will find the form below. Please note that the information related to Hallingdal Renovasjon IKS is filled in.

The following documents should be enclosed when sending the form:

A copy of the Hallingdal Renovasjon IKS order should be enclosed when sending the form.

When an employee/self-employed contractor does not have a Norwegian national identity no, the identity has to be documented with a valid identity document. The document should have a photo of the person, name, date of birth, gender and nationality. Copy of document should be enclosed.

If the Contractor does not have an Norwegian Organization number, a copy of a certificate of registration from the authorities in the country where the enterprise is registered should be enclosed.

The information should be sent to the authorities as soon as possible after the contract has been signed. A copy of the completed form should be sent to Hallingdal Renovasjon IKS, Kleivi næringspark 31, 3570 Ål, Norway or firmapost@hallingdalrenovasjon.no. Any changes occurring should be reported within 14 days after the change.

If you have questions related to the form please contact the authorities directly, phone +47 51 96 96 00. You vil find the form RF-1199 here

 

En uskriftsvennlig versjon av denne siden finner du her.
A printer friendly version of this page is available here.